Shrnutí druhé části sezony

08.12.2017 18:08

Vzhledem k vytíženosti jsem nerozepisovala každý výlet na závody, bylo toho letos opravdu hodně. Jsem velmi hrdá na naše úžasné králíčky, vedli si na soutěžích skvěle a mimo několika umístění obsazovali pravidelně místa v první desítce, což je pro mě stejné jako vyhrát, protože mnohdy jsou to vteřiny, či dokonce setiny, takže hraje velkou roli štěstí. Velkou radost mi udělali naši polishkové, včetně podílového F1 samečka Best Boye SB, který začal svou závodní kariéru pěknými výkony v LT a hned začal sbírat bodíky a to v rovince i parkuru. Jeho maminka Šálka ukázala, že rozhodně patří do ST a věřím že po přestávce v tom bude pokračovat. Šálce jsem bohužel kazila výkon já - je to na mě příliš rychlé stvoření zatím, musím se zdokonalit ve vedení a myšelní na dráze...stále je co se učit.

Úžasné výkony podával Frosty Smart Bunny, kterého na soutěžích vodí Veronika Bursová (CHs Charlieho Andílci) a je z nich skvělá dvojka, nejen v rovinkách i parkuru (ST), ale nyní i ve skoku dalekém.

Mimo našich závodníků soutěží i spousta našich odchovanců, bohužel i přes pěkné výkony mě často zamrzí, že je majitelé (převážně děti) příliš honí a zajímá je na prvním místě výkon - proto jsme se rozhodli prodávat naše odchovance na sport jen minimálně a budeme preferovat nové majitele, kteří chtějí mít pouze mazlíčka, nikoli malého sportovce, protože v poslední době se množí případy, kdy rodiče "povolí" a zakoupí králikárnu pro "sportovní" chov, mnohdy tak malé kotce že se v tom malí sportovci tak tak otočí - což je pro zvířata která mají podávat nějaký výkon naprosto nevhodné. Sport se zvířetem má být především partnerství - partnera nezavřete přece do vězení, ale chcete aby měl maximální pohodlí a to se bohužel děje jen málo kdy.

Velkou radost nám ale dělají všichni naši mladí, začínající králíčci, kteří se zatím učí hopu hrou, učí se žemají pěkně běžet dopředu a že se nemusí bát žádného typu profilů. Dělají úžasné pokroky a není potřeba je nijak nutit, v podstatě každý králíček v sobě najde chuť běhat a skákat. zvlášť pokud na něj netlačíme. Naším cílem nejsou poháry, ale spokojený králík, který skáče s chutí, pohár je pak jen třešnička na dortu.